White-Label SaaS: Een beginnersgids voor bureaus en ondernemers

Are you a marketing agency or consultant and are curious about white-label SaaS?

Met zoveel hobbels in de weg, economische neergang en spiralen, is het cruciaal voor marketingbureaus en consultants om de vangnetten en springplanken te hebben die technologie en innovatieve groeimogelijkheden bieden.

Daarom zijn sommige marketeers zo slim om SaaS-producten te omarmen.

SaaS?

Ja. SaaS-producten bieden een nieuwe manier om te schalen en tegelijkertijd flexibiliteit en veiligheid te bieden. Iets wat kleine tot middelgrote bureaus hard nodig hebben in deze sterk concurrerende markt. Uit een recent onderzoek blijkt dat SaaS-software 97% van de bruto dollarretentie en 100% van de netto dollarretentie heeft voor bedrijven met minder dan 1 miljoen aan jaarlijks terugkerende inkomsten (ARR).

Hebben we nu je aandacht?

Maar wacht, is SaaS niet tijdrovend en duur?

 It can be a whole lot of both!

That’s why you should look into white-label SaaS software and/or white-label SaaS platforms like HighLevel, for example. It’s an unbranded “market-proven” SaaS product developed by a fast-growing, highly reputable company. 

You can customize the white-label SaaS platform to meet your needs and present it as your own to the end users under your brand! So your clients are buying “their” software, and “you” get all the credit. 

It’s a no-brainer.

Such products and SaaS tools are, therefore, a fantastic opportunity for agencies focused on client retention and increased revenue and looking to diversify their offerings. 

This post will start from scratch and walk you through the whole enchilada. We’ll explain white-labeling and showcase some available top white-label apps and services, including of course… HighLevel

Hoe definieer je white label SaaS?

Software onder het merk van een reseller staat bekend als white-label SaaS. De reseller (in dit geval een marketingbureau) voegt zijn merknaam toe voordat hij het platform te koop aanbiedt, alsof hij het platform zelf heeft gemaakt.

Het soort dingen dat je vroeger op de lagere school deed (nou ja, misschien niet jij, maar veel van ons deden dat) als je het huiswerk van het super nerdy kind kopieerde en het inleverde als je eigen huiswerk en een geweldig goed cijfer kreeg. Ja, dat, maar het is volkomen legaal. Sterker nog, de nerdy kid profiteert van de uitwisseling.

Klinkt te mooi om waar te zijn, toch? Het is waar… Het is wonderbaarlijk waar.

Voorbeelden van white-label software zijn SaaS-producten zoals:

  • Web- en app-ontwerptools
  • Marketingoplossingen voor het genereren van leads
  • Rapportage en analyse
  • En meer


White-label SaaS is over het algemeen goedkoper voor resellers omdat ze geen tijd en geld hoeven te investeren in de ontwikkeling van het programma. Het wordt geleverd als een abonnementsdienst met de rechten om de frontend componenten naar believen te gebruiken en te wijzigen.

HighLevel’s white-label SaaS-platform wordt geleverd met een eigen SaaS-configurator waarmee je je eigen instellingen kunt bepalen, inclusief herfactureringsprijzen voor zaken als tekst en e-mail.

Hoe werken white-label diensten in het algemeen?

Laten we het voorbeeld nemen van een full-service digitaal marketingbedrijf. Je kunt zelf taken uitvoeren terwijl je een deel van de marketingservices uitbesteedt. Dat is waar white-label marketingservices om de hoek komen kijken.

Dit gebeurt wanneer een ander productiebedrijf, agentschap of freelancer een deel van je taken uitvoert, zoals:

  • linkbuilding;
  • creëren van inhoud;
  • het ontwerpen van e-mails, landingspagina’s, websites, enz.


Desondanks verkoop je de resultaten van dit werk onder jouw merknaam. Om ons punt te illustreren, stel je voor dat je een Magento websiteontwikkelingsbureau bent. Je ontwerpt en codeert websites op dit eCommerce platform of verbetert eCommerce filters UX, maar je klanten willen ook de winkel optimaliseren voor zoekmachines. Je kunt samenwerken met speciale specialisten en deze diensten onder jouw naam aan bestaande klanten leveren.

Wat zijn enkele voorbeelden van white-label SaaS-services?

Met white-label SaaS kunnen bureaus specifieke verzoeken vervullen of klanten meer diensten aanbieden. Of je kunt je richten op het aanbieden van white-label SaaS aan klanten zonder iets anders te doen.

1. E-mailmarketing


Waarom zou je SaaS voor e-mailmarketing willen aanbieden? E-mailmarketing is nog steeds een van de meest succesvolle marketingstrategieën, dus speciale tools zullen voor veel klanten lucratief zijn. Hiermee kunnen ze hun communicatie beheren en prestaties bijhouden. Met white-label e-mailmarketingproducten zoals SendinBlue, Moosend, ActiveCampaign en andere kun je de volgende taken uitvoeren:

unieke dashboards maken;
getriggerde e-mail nurture streams lanceren;
geautomatiseerde campagnes opzetten met uw logo, enz.
HighLevel biedt ook de mogelijkheid om e-mailcampagnes uit te voeren en automatiseringen en vele andere diensten in te stellen, allemaal onder hun white-label SaaS-platform.

2. SEO en SEM beheer


Heb je geen tijd om SEO-diensten aan klanten aan te bieden? Overweeg een white-label SEO-partner zoals The HOTH om inkomsten te verdienen en je klantenbestand uit te breiden. Dergelijke software zoals SEO Reseller kan Google trends, zoekwoorden en andere API’s bieden en omvat alles, zoals;

website audit en rapporten;
trefwoordanalyse;
on-page optimalisatie;
organische linkbuilding
lead tracking, enzovoort.


3. Beheer van sociale media


Het beheer van sociale media is een van de meest tijdrovende omdat je berichten moet maken die zijn afgestemd op elk platform en meerdere kanalen, zodat je consistent blijft en regelmatig inhoud genereert. White-label SaaS-platforms voor sociale media zijn onder andere SocialPilot, Mention en nog veel meer en laten je het platform verkopen met de volgende mogelijkheden:

posts maken en plannen;
het samenvoegen van verschillende platforms om een volledig beeld te krijgen van uw publiek;
het meten van het aantal likes, comments, shares en direct messages en hun sentiment;
het bijhouden van communicatiesuccessen.
Als resultaat krijg je functionerende software met jouw merkkleuren om aan te bieden aan eindgebruikers.

4. Landingspagina bouwen


Landingspagina’s zijn cruciaal voor het uitvoeren van succesvolle digitale marketingdiensten, omdat ze de deur vormen voor aanbiedingen en nieuwe leads. Het kan dus nodig zijn om een eenvoudige landingspagina/funnelbouwer in je gereedschapskist op te nemen. Een white-label landingspagina-bouwer maakt verbinding met je eigen SaaS-applicatie of -dienst en past zich aan je behoeften aan, zoals:

branding met je domeinen;
een unieke aanmeldpagina maken
gepersonaliseerde e-mails versturen, enzovoort.
HighLevel omvat white-label website- en funnelbouwers, samen met een uitgebreide marktplaats met op maat gemaakte websitediensten die je kunt doorverkopen aan je klanten.

5. Evenementbeheer


White-label software voor evenementenbeheer is een andere handige tool voor bureaus en evenementenplanners. Enkele van de topnamen zijn Accelevents, EventsX, Eventzilla, enz. Dit is wat je kunt bereiken met deze software:

Maak aangepaste evenementwebsites, registratieformulieren, virtuele werelden en mobiele apps;
zorgen voor een samenhangende bezoekerservaring
De merkidentiteit behouden;
Evenementen beheren, van registratie tot betrokkenheid van deelnemers, sponsoring en communicatie.


En met HighLevel blijft de lijst met white-label diensten groeien!

Klaar om uw bureau op een hoger plan te brengen met HighLevel en AI? Start hier uw gratis proefperiode van 14 dagen.